ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΖΙΝΟ ΑΠΟ ΠΑΡΝΗΘΑ ΣΕ ΜΑΡΟΥΣΙ-ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ

Το υπουργείο Περιβάλλοντος  δημοσιοποίησε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη μεταφορά του καζίνο από την Πάρνηθα στο Μαρούσι, μέσα από την οποία σκιαγραφείται ένα έργο που φαίνεται ότι θα σημαδέψει τη ζωή της πρωτεύουσας για τις επόμενες δεκαετίες. Αν κανείς παραμερίσει τα κοινωνικά ή ηθικής φύσης ζητήματα που γεννά η μεταφορά ενός «ναού του τζόγου» μέσα στον αστικό ιστό, το κύριο ερώτημα που προβάλλει είναι πώς θα αντέξει η ευρύτερη περιοχή ακόμα έναν πόλο έλξης, δίπλα στα διαδοχικά εμπορικά κέντρα, στους εκθεσιακούς χώρους, στα πολυκαταστήματα, στα νοσοκομεία της λεωφόρου Κηφισίας και στον μεγαλύτερο αθλητικό πόλο της πρωτεύουσας.

Μέχρι πριν από δύο χρόνια, η μετακίνηση του καζίνο της Πάρνηθας (και άλλων καζίνο ανά την Ελλάδα) από τη θέση τους απαγορευόταν. Ομως η οικονομική κρίση «χτύπησε» και τα καζίνο: «Λόγω της μειούμενης οικονομικής δραστηριότητας της εταιρείας “Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε.”, η οποία ανήκει κατά 49% στο ελληνικό Δημόσιο, ο κύκλος εργασιών της οποίας το 2007-2015 έχει μειωθεί κατά 55%, τίθεται το ζήτημα της μετεγκατάστασης του καζίνο από την Πάρνηθα σε άλλο χώρο εντός Αττικής, εκτός του Δήμου Αθηναίων», αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου. Η περιοχή που επελέγη βρίσκεται σε ένα από τα πιο κομβικά σημεία των βορείων προαστίων της πρωτεύουσας: ένας χώρος περίπου 50 στρεμμάτων, στη συμβολή της λεωφόρου Κηφισίας με τη λεωφόρο Σπύρου Λούη. Το σημείο αυτό είναι γνωστό ως περιοχή Δηλαβέρη, ανήκει στη Νέα Φιλοθέη και παραμένει… εκτός σχεδίου πόλης, καθώς η πολεοδομική μελέτη έχει από χρόνια καταρτιστεί αλλά δεν έχει εγκριθει.

Η ευρύτερη περιοχη παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς με τα χρόνια συγκέντρωσε χρήσεις που οι πολεοδόμοι αποκαλούν «υπερτοπικές», δηλαδή που προσελκύουν ανθρώπους από άλλες περιοχές: τα εμπορικά κέντρα Golden Hall και Avenue, το ΟΑΚΑ, το εκθεσιακό κέντρο HELEXPO, το νοσοκομείο Υγεία, το μαιευτήριο Μητέρα, το υπουργείο Υγείας, το κτίριο του ΕΟΠΠΥ, σημαντικά εμπορικά καταστήματα. Η «δημοτικότητα» των χρήσεων αυτών ήδη προκαλεί μικρά κυκλοφοριακά εμφράγματα ανά σημεία στη βοηθητική οδό της λεωφόρου Κηφισίας και πλημμυρίζει τις καθέτους με (κυρίως παράνομα) σταθμευμένα οχήματα. Το κύριο πολεοδομικό ζήτημα, λοιπόν, που γεννάται από τη «μετακόμιση» του καζίνο είναι αναμφίβολα το κυκλοφοριακό.

Η μελέτη, που δόθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση, υποστηρίζει ότι η κυκλοφοριακή επιβάρυνση από την (24ωρη) λειτουργία του καζίνο στην ευρύτερη περιοχή δεν θα συμπίπτει με εκείνη των υπολοίπων χρήσεων. «Σε ανάλυση πρόσφατων μεγεθών κυκλοφοριακού φόρτου του υπουργείου Υποδομών προκύπτει ότι τόσο η λεωφόρος Κηφισίας όσο και η Σπύρου Λούη παρουσιάζουν έντονη φόρτιση μεταξύ 7 π.μ. και 9 μ.μ. Οι ώρες, όμως, κυκλοφοριακής αιχμής από τη νέα λειτουργία βρίσκονται εκτός του κρίσιμου αυτού 14ώρου», αναφέρεται (σ.σ.: μεταξύ 9 – 10 μ.μ.). Ωστόσο, η μελέτη προτείνει μία σειρά από έργα που «πέραν της εξυπηρέτησης της νέας εγκατάστασης, ανακουφίζουν σημαντικά τη σημερινή φόρτιση του αστικού δικτύου». Πιο συγκεκριμένα:

• Την κατασκευή μιας νέας γέφυρας απευθείας σύνδεσης της λεωφόρου Κηφισίας (ρεύμα προς κέντρο) με τον παράπλευρο, πάνω από το ρεύμα εισόδου από Σπύρου Λούη προς Κηφισίας, με κατεύθυνση το κέντρο.

• Τη διαπλάτυνση του παραδρόμου της λεωφόρου Κηφισίας εις βάρος του οικοπέδου του καζίνο και τη δημιουργία ενός νέου συνδέσμου προς την οδό Αποστόλου Παύλου, δηλαδή από την Κηφισίας προς τη Νέα Φιλοθέη.

• Τη δημιουργία τρίτης λωρίδας στη Σπύρου Λούη (εις βάρος του οικοπέδου του καζίνο), στη συμβολή της με την Κηφισίας, ώστε να υπάρχουν ξεχωριστές λωρίδες προς τις τρεις κατευθύνσεις από ΟΑΚΑ: απέναντι στη Ριζαρείου, δεξιά στην Κηφισίας προς κέντρο και αριστερά στην Κηφισίας προς Κηφισιά.

• Τη δημιουργία απευθείας σύνδεσης του οικοπέδου του καζίνο με τη Σπύρου Λούη.

Το βασικό ερώτημα, βέβαια, δηλαδή ποιος θα κατασκευάσει τα συγκεκριμένα έργα, δεν διευκρινίζεται στη μελέτη.

Αθηνα 10-1-2020

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης