Σχολεία: Πότε ανοίγουν, ποιοι και πώς θα φορούν μάσκα – Η Κεραμέως εξόργισε τους εκπαιδευτικούς και μπέρδεψε τους γονείς

Τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ξεκαθαρίζοντας ότι η ημερομηνία για το πρώτο σχολικό κουδούνι θα αποφασιστεί οριστικά την 1η Σεπτεμβρίου.

Με αυξημένα μέτρα πρόληψης θα ανοίξουν τα σχολεία λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, έπειτα από τις εισηγήσεις των ειδικών, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατάφερε να βγάλει από τα ρούχα τους, τους εκπαιδευτικούς με όσα είπε και όσα δεν είπε στη συνέντευξη τύπου της Δευτέρας. Οι αντιδράσεις από ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ.

Τελικά, αν κρίνουμε τουλάχιστον από τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, η Υπουργός Παιδείας κατάφερε το ακριβώς αντίθετο. Να μπερδέψει, να προκαλέσει σύγχυση αλλά και οργή στις τάξεις των εκπαιδευτικών λειτουργών της χώρας, ιδιαίτερα για το θέμα του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.

Το μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ Στέλλα Μανουσογιωρκάκη τόνισε, μιλώντας στο News24/7: “Είχαν στη διάθεσή τους ένα διάστημα έξι μηνών για να παρουσιάσουν ένα συνεκτικό σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων. Και όμως δεν κατάφεραν να το κάνουν, δεν υπάρχει ουσιαστικά σχέδιο, δεν προκύπτει από αυτά που είπε η Υπουργός”.

Συμπλήρωσε ότι “αυτό που ειπώθηκε περί 17 μαθητών μέσο όρο ανά τάξη μόνο ως αστείο μπορεί να εκληφθεί. Ο μέσος όρος προκύπτει από το άθροισμα των σχολείων των μεγάλων αστικών κέντρων με τα σχολεία της επαρχίας και των απομακρυσμένων περιοχών που έχουν σαφώς λιγότερα παιδιά. Ουσιαστικά, σ’ αυτό το κομμάτι η κυρία Υπουργός μας είπε ότι τα τμήματα θα παραταχθούν πλήρη. Στα μεγάλα αστικά κέντρα δηλασή με 25 μαθητές ανά τάξη. Καμία φροντίδα για τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Οτι μας είπε κατ’ ιδίαν, είπε και τώρα. Καμία αλλαγή”.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ Γιώργος Τρούλης τόνισε: “Η παρατήρηση της υπουργού περί μέσου όρου μαθητών ανά τάξη είναι κάτι το αστείο, δεν μπορεί καν να αντέξει σε σοβαρή κριτική. Ομως δεν απαντήθηκαν στη συνέντευξη τύπου και άλλα σημαντικά ζητήματα. Πχ, που ακριβώς θα βάζουν τη μάσκα τα παιδιά όταν δεν τη φοράνε; Πόσες μάσκες πρέπει να αλλάζει την ημέρα ο εκπαιδευτικός που θα μιλά συνεχώς; Εχουμε διαμηνύσει ότι χρειαζόμαστε μία συνάντηση με τους ειδικούς για να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις. Η κοινή λογική λέει ότι θα γίνει αλλά μέχρι στιγμής έχουμε δει πολλά που μας κάνουν σαφώς επιφυλακτικούς”.

Ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, τέλος, Μιχάλης Κουρουτός ήταν σαφής: “Πριν από λίγες ημέρες σε δελτίο τύπου είχαμε κάνει λόγο για αλαλούμ. Η Υπουργός, λοιπόν, μας δικαίωσε. Το αλαλούμ καλά κρατεί. Καμία προετοιμασία και κανένα σχέδιο δεν υπάρχει. Την ακούσατε να μιλά για 17 μαθητές μέσο όρο ανά τάξη.Είναι δυνατόν να λέγονται τέτοια πράγματα δημόσια; Επίσης, τι είπε για τα ιδιωτικά σχολεία; Απολύτως τίποτα. Ο προγραμματισμός απουσιάζει πλήρως, αυτή είναι η πραγματικότητα”.

Όπως ανέφερε, αν και αρχικά αποφασίστηκε τα μαθήματα να ξεκινήσουν 7 Σεπτεμβρίου, ενδέχεται να υπάρξει παράταση και οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την 1η Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσε. Σε ότι έχει να κάνει με την μάσκα αυτή θα είναι υποχρεωτική για τους μαθητές από το νηπιαγωγείο και φυσικά για τους εκπαιδευτικούς.

Αναλυτικά η Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε ότι:

Η έναρξη λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών προβλέπεται με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης.

Ο μέχρι σήμερα σχεδιασμός είναι την Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου, οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία τους, και τη Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου, να ξεκινήσουν τα μαθήματα, δηλαδή μια εβδομάδα νωρίτερα από άλλες χρονιές.

Παρότι η έναρξη μαθημάτων είναι προγραμματισμένη για τις 7 Σεπτεμβρίου, ενδέχεται να υπάρξει κάποια παράταση. Στόχος είναι να περιοριστούν σημαντικά οι μετακινήσεις τουλάχιστον 1 εβδομάδα πριν την έναρξη των σχολείων για να περιοριστεί η τυχόν μετάδοση από ασυμπτωματικούς.

Η λειτουργία των σχολικών μονάδων θα είναι με όλους τους μαθητές σε καθημερινή βάση – Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι ο μέσος όρος μαθητών ανά τάξη στην Επικράτεια είναι 17 μαθητές.

Η λειτουργία των σχολείων θα γίνει με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης, τα οποία θα ελέγχονται αυστηρά για το καλό όλων μας και πρωτίστως των παιδιών μας.

Οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν όλα τα σχολεία – από νηπιαγωγεία έως λύκεια, ολοήμερα, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Mέτρα πρόληψης και προφύλαξης

1) Πού θα χρησιμοποιείται η μάσκα

  • Κυρίως σε εσωτερικούς χώρους (εκτός από την ώρα φαγητού).
  • Σε εξωτερικούς χώρους μόνο σε περίπτωση συνωστισμού. Δεν προβλέπεται η χρήση μάσκας στα διαλείμματα (τα οποία θα είναι διαφορετικές ώρες ανά ομάδες μαθητών) ούτε στη γυμναστική.
  • Επίσης, η μάσκα είναι υποχρεωτική στα μέσα μεταφοράς μαθητών.

2) Ποιοι θα φορούν μάσκα;

  • Για τους εκπαιδευτικούς η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική. Το ίδιο και για τους μαθητές όλων των ηλικιών, με ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από το Νηπιαγωγείο έως και τη Γ’ Δημοτικού. Θα δοθούν οδηγίες του ΕΟΔΥ για μαθητές που εξαιρούνται από τη χρήση της μάσκας για συγκεκριμένους ιατρικούς λόγους.
  • Οδηγοί, συνοδοί, μαθητές κατά τη μεταφορά τους στα ειδικά μεταφορικά μέσα.
  • Κατά την περίοδο προσαρμογής προνηπίων, υποχρεωτική χρήση μάσκας από υγιές, σταθερό, συνοδεύον πρόσωπο/γονέα

Η κυβέρνηση θα διαθέσει δωρεάν υφασμάτινες μάσκες σε όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.

3) Ενημέρωση και οδηγίες:

Θα υπάρξουν επικαιροποιημένες οδηγίες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Παιδείας προς μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς σχετικά με τα αναγκαία μέτρα πρόληψης:

  • Ειδικές οδηγίες για τη χρήση της μάσκας,
  • Ενημερωτικές συνεδρίες σε μαθητές από εκπαιδευτικούς για τα μέτρα – Αλλά και από γιατρούς, στο πλαίσιο συνεργασίας του Υπουργείου με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.
  • Ενημερωτικά βίντεο για μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς.

4) Θα διανεμηθούν, με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αντισηπτικά στα σχολεία, και προβλέπεται σχολαστικός καθαρισμός και κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων και μετά το πέρας αυτής.

5) Προβλέπονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι του ΕΟΔΥ σε σχολεία, σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.

6) Προβλέπονται διαφορετικά διαλείμματα, ώστε να περιοριστεί ο συγχρωτισμός πολλών διαφορετικών μαθητικών ομάδων.

7) Τα κυλικεία θα λειτουργήσουν προσαρμοσμένα στις νέες συνθήκες, με ειδική πρόβλεψη ΥΠΕΣ στη βάση οδηγιών της Επιτροπής.

8) Οι σχολικοί εορτασμοί θα διενεργούνται εντός κάθε τμήματος για την αποφυγή συγχρωτισμού διαφορετικών μαθητικών ομάδων.

9) Οι μαθητικοί διαγωνισμοί θα διενεργούνται με υποχρεωτική χρήση μάσκας και πλήρη τήρηση των λοιπών μέτρων προστασίας.

10) Δεν θα πραγματοποιούνται μέχρι νεωτέρας σχολικές εκδρομές και μαθητικά συνέδρια.

11) Οι επισκέψεις π.χ. σε μουσεία και δημόσια κτήρια, καθώς και οι περίπατοι επιτρέπονται ανά τμήμα.

12) Όσον αφορά τα αθλήματα:

  • Ενθαρρύνεται η άσκηση σε εξωτερικό χώρο.
  • Στα ομαδικά αθλήματα οι ομάδες πρέπει να είναι μικρές και σταθερές ως προς τη σύνθεσή τους.
  • Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.

12) Εργαστήρια:

  • Προβλέπεται διατήρηση σταθερών ομάδων συνεργασίας.
  • Απαιτείται καθαρισμός των υλικών/εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.

13) Στις αίθουσες Πληροφορικής:

  • Προβλέπεται καθαρισμός του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση.

14) Για τα Μουσικά Όργανα:

  • Ειδικά σε περίπτωση χρήσης πνευστών οργάνων, να τηρείται απόσταση τριών μέτρων.
  • Προβλέπεται καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση.

15) Εκφράζουμε ισχυρή σύσταση για χρήση παγουριού ή ατομικού νερού. Για την κάλυψη αυτής της ανάγκης, το Υπ. Παιδείας συνεργάζεται με το Κοινωφελές ίδρυμα Αθανασίου Λασκαρίδη, το οποίο θα δωρίσει από ένα παγούρι σε όλους τους μαθητές δημοτικού της χώρας. Πρόκειται για λύση που και εξυπηρετεί τους αναγκαίους όρους υγιεινής αλλά είναι και ωφέλιμη για το περιβάλλον. Τους ευχαριστούμε θερμά για τη γενναιόδωρη αυτή προσφορά.

Εφεξής οι απουσίες σχετικά με τον κορονοϊό δικαιολογούνται:

  1. Πρώτον, αν νοσεί από κορονοϊό ο ίδιος ο μαθητής/εκπαιδευτικός ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του. Απαραίτητη θα είναι η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
  2. Δεύτερον, αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως θα οριστεί από την Επιτροπή. Απαραίτητη θα είναι η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.
  3. Τρίτον, αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Απαραίτητη θα είναι η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από το θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας, και στην περίπτωση αυτή θα παρέχει τηλεκπαίδευση σε μαθητές που παραμένουν σπίτι.

Για τους εκπαιδευτικούς που θα απουσιάζουν στο πλαίσιο των προϋποθέσεων που μόλις περιέγραψα, προβλέπεται η διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης. Και αντίστοιχα για τους μαθητές που θα απουσιάζουν, η παρακολούθηση μέσω τηλεκπαίδευσης. Ενώ έχουμε  εξασφαλίσει επιπλέον πιστώσεις για την πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα χρειαστούν.

  • Για τους εργαζόμενους γονείς και του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, θα υπάρξει ειδική μέριμνα για άδεια ειδικού σκοπού, εφόσον έχουν παιδί που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και πρέπει να απουσιάσει από το σχολείο.

Για τα Ειδικά σχολεία, προβλέπεται όμοια λειτουργία με τις λοιπές σχολικές μονάδες, με εξαίρεση τη διαφοροποίηση στη χρήση μάσκας ως εξής:

  • Για τους εκπαιδευτικούς καθίσταται υποχρεωτική η χρήση μάσκας ή/και προμετωπίδας κατά περίπτωση, για παράδειγμα οι λογοθεραπευτές θα μπορούν να φορούν μόνο προμετωπίδα για λόγους χειλεοανάγνωσης
  • Για τους μαθητές η χρήση μάσκας προβλέπεται μόνο εφόσον είναι εφικτό. Σημειωτέον ότι  τα τμήματα στην ειδική αγωγή είναι εξαιρετικά μικρά, με μέσο όρο 3 μαθητές.

Για τα ολοήμερα σχολεία η λειτουργία θα είναι όμοια με τις σχολικές μονάδες. Υπάρχει πρόβλεψη για την επέκταση του θεσμού για να καλυφθούν περισσότεροι μαθητές.

Θα ήθελα εδώ να απευθύνω μία θερμή παράκληση και προτροπή προς τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο σχολείο. Και το λέω αυτό και για παιδαγωγικούς λόγους και για να περιορίσουμε την επαφή των μικρών μαθητών με τις ευάλωτες ομάδες, τους παππούδες και τις γιαγιάδες. Έχουμε εξασφαλίσει πολύ σημαντικά κονδύλια, άνω των 100 εκ. ευρώ, για να είμαστε σε θέση να προβούμε σε αυτήν την επέκταση. Και σας καλούμε να αξιοποιήσετε τη σημαντική αυτή δυνατότητα.

Όσον φορά τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού, η λειτουργία τους ξεκινά βάσει απόφασης του Συντονιστή Εκπαίδευσης, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες σε κάθε χώρα.

Για τα φροντιστήρια προβλέπονται όμοιοι κανόνες λειτουργίας με τα σχολεία και αυστηροί έλεγχοι και εκεί.

Σε περίπτωση κρούσματος θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του κρούσματος.

Σε περίπτωση αναστολής της λειτουργίας ενός τμήματος ή μίας σχολικής μονάδας, η εκπαιδευτική διαδικασία θα πραγματοποιείται μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Ως προς την τηλεκπαίδευση, είναι έτοιμες πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας.

πηγη news247

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης